Debata w cyklu ZŁOTE SZKOŁY NBP – „Czy inwestowanie jest sposobem na inflację?”

W dniu 15 marca 2022 odbyła się w już druga w cyklu „Złote szkoły NBP” debata pt. Czy inwestowanie jest sposobem na inflację? Wzięli w niej udział uczniowie kl. 2c: Bartosz Drobisz, Karolina Gambusz, Patryk Geisler, Laura Hallek i Karolina Lasman, klasy 2d: Michał Zawadzki, Marcel Świerc, Jakub Cygan, Maciej Powiecki, , oraz uczeń kl. 1e – Maciej Śliwiński, a w przygotowaniach uczestniczył, ale niestety zachorował Łukasz Wieszołek z kl. 2d. Debatę przygotowała prof. Urszula Izdebska.

Małgorzata Radziszewska - wicedyrektor Ekonomika, podkreśliła wysoki poziom merytoryczny, oraz wysoką kulturę dyskusji.

W formule „za” i „przeciw” dyskutanci prezentowali różne możliwości na ochronę, a nawet powiększenie kapitału w czasach inflacji. Grupa „za” przedstawiała kolejno różne sposoby np. inwestowanie w zakup ziemi, złota, dzieł sztuki, walut i kryptowalut, akcji i obligacji. Omówiono zalety poszczególnych inwestycji, a także przewidywane stopy zwrotu. Grupa „przeciw” starała się wykazać słabe strony i ryzyka poszczególnych form inwestowania. Obie strony popierały swoje argumenty licznymi wykresami i slajdami. Ożywionej, prawie półtoragodzinnej debacie, z dużą uwagą i zaciekawieniem  przysłuchiwała się zgromadzona publiczność; uczniowie i nauczyciele oraz wicedyrektorka szkoły p. Małgorzata Radziszewska, która podkreśliła wysoki poziom merytoryczny, oraz wysoką kulturę dyskusji.

Podsumowując musimy stwierdzić, że czas inflacji jest bardzo trudnym okresem zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zgromadzonemu kapitałowi. W chwili gdy najbezpieczniejsze sposoby trzymania oszczędności w bankach podlegających ochronie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego czy obligacjach skarbowych gwarantowanych przez państwo nie zapewniają ochrony kapitału przed inflacją, stajemy przed trudnym pytaniem: jak ochronić swoje oszczędności?. Omówiliśmy dzisiaj kilka alternatywnych sposobów, z których każdy teoretycznie może przynieść większe korzyści inwestorowi, ale również wiąże się ze znacznie wyższym ryzykiem braku zysku, a nawet utraty części lub całości zainwestowanego kapitału. Bez względu na wybór inwestycji, zawsze okazuje się, że najważniejszym jest wiedza o wybranym instrumencie, zasadach jego działania i ryzyku jakie niesie.

Fotorelacja – Tomasz Kamiński [2A] 

Dzień Edukacji Narodowej

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej chcielibyśmy złożyć całej społeczności Ekonomika najserdeczniejsze życzenia! Niech każdy dzień przynosi Wam satysfakcję z nauki / pracy. Życzymy każdemu z

Czytaj więcej...

Sztafetowe Biegi Przełajowe

W dniu 07.10.2024 odbyły się zawody powiatowe, w których wzięło udział dwunastu naszych uczniów. Z ogromnym zaangażowaniem rywalizowali na dystansie: 6x1000m dziewczęta w składzie: Wiktoria

Czytaj więcej...