Technik reklamy
Zawód, który wprowadza w świat mediów społecznościowych, produkcji reklamy i prowadzenia kampanii reklamowej. Uczniowie Ekonomika realizują filmy reklamowe, opracowują strategie marketingowe i projektują billboardy, banery, layouty stron www.
Dla kogo reklama?
To wymarzony zawód dla tych, którzy w życiu kierują się fantazją i pasją. Jeśli lubisz kreować, wymyślać nowe koncepcje reklamowe, a przy tym potrafisz pracować z ludźmi i dzielić się swoją energią – to zawód skrojony dla Ciebie. Technik reklamy to także świetna perspektywa dla miłośników psychologii, komunikacji i grafiki komputerowej.
Czego się nauczysz w technikum?
W Ekonomiku nauczysz się jak prawidłowo konstruować przekaz reklamowy, jak dobrać właściwą kolorystykę, typografię i layout do reklamy. Ponadto, zdobędziesz gruntowną wiedzę z marketingu, psychologii reklamy oraz nauczysz się pracować w programach graficznych. Na zajęciach praktycznych będziesz projektować reklamy z wykorzystaniem programów graficznych z pakietu Adobe oraz Corel.
teoria reklamy, tworzenie przekazu reklamowego, etyka i komunikacja w reklamie, elementy psychologii w reklamie, planowanie kampanii reklamowej, język obcy zawodowy.
pracownia projektów reklamowych, fotografia produktowa, pracowania kampanii reklamowej, badania reklamy, praktyki zawodowe.
Kwalifikacje, które zdobędziesz
Tytuł zawodowy – TECHNIK REKLAMY uzyskasz po ukończeniu technikum i zdaniu zewnętrznych egzaminów zawodowych (teoria i praktyka) z następujących kwalifikacji zawodowych:
Egzamin zawodowy obejmuje następujące treści: przygotowanie elementów strategii reklamowej, przygotowanie elementów kreacji reklamowej, produkcja reklamy.
Egzamin zawodowy obejmuje następujące treści: planowanie kampanii reklamowej, organizowanie sprzedaży reklamowej, realizowanie kampanii reklamowej, badania przekazu reklamowego.
Praktyki zawodowe / Warianty przyszłości
Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godzin). Miejsce realizacji praktyk zawodowych: przedsiębiorstwa branży reklamowej, działy marketingu organizacji oraz inne podmioty stanowiące potencjalne miejsce zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie w zawodzie. przedsiębiorstwa branży reklamowej, działy marketingu organizacji oraz inne podmioty stanowiące potencjalne miejsce zatrudnienia absolwentów szkół prowadzących kształcenie w zawodzie.
- Account menager
- Specjalista ds. marketingu
- Art designer
- Copywriter
- Specjalista ds. reklamy
- Specjalista ds. PR
Możesz także kontynuować naukę na uczelniach wyższych.
Chcesz wiedzieć więcej?
Osiągnięcia uczniów
W olimpiadach i konkursach ekonomicznych nasi uczniowie zdobywają najwyższe miejsca.
Zobacz aktualności
Ważne komunikaty, sprawy bieżące, trochę zabawy... Bądź na bieżąco z tym co dzieje się w Ekonomiku.
Kierunki nauczania 2022-2023
Sprawdź jakie kierunki otwieramy na rok szkolny 2022-2023