30 uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Opolu, kształcących się w zawodach technik fotografii i multimediów, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik programista, technik ekonomista, technik rachunkowości, technik reklamy oraz technik logistyk, wzięło udział w zagranicznych praktykach zawodowych. Staże odbyły się w Saragossie (Hiszpania) oraz w Las Palmas na Gran Canarii.
Praktyki były częścią projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Podczas stażu uczniowie mieli okazję zdobyć cenne doświadczenie zawodowe, rozwijać swoje umiejętności praktyczne i językowe oraz zapoznać się z międzynarodowymi standardami pracy w swoich branżach. Praca w firmach i instytucjach zagranicznych pozwoliła im na poszerzenie horyzontów oraz zdobycie kompetencji przydatnych na rynku pracy.
Oprócz aspektów zawodowych, uczestnicy programu mieli możliwość poznania kultury i atrakcji turystycznych Hiszpanii. W Saragossie zwiedzili m.in. imponującą Bazylikę Nuestra Señora del Pilar oraz liczne muzea i zabytki miasta. W Las Palmas na Gran Canarii uczniowie podziwiali urokliwe plaże, starówkę Vegueta, audytorium Alfredo Krausa oraz malownicze krajobrazy północy wyspy. Program kulturowy i turystyczny wzbogacił ich doświadczenie, pozwalając na pełniejsze zrozumienie hiszpańskiej historii, tradycji i codziennego życia.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nie tylko podnieśli swoje kwalifikacje zawodowe, ale także zdobyli cenne doświadczenia kulturowe i społeczne, które z pewnością zaprocentują w ich przyszłej karierze. Wyjazd zakończył się otrzymaniem przez uczestników certyfikatów odbycia praktyki zawodowej oraz dokumentów Europass, potwierdzających zdobyte umiejętności i doświadczenie, a niektórzy z uczniów otrzymali listy polecające od swoich pracodawców, które również będą przydatne w poszukiwaniu pracy w przyszłości.
Praktyki stanowiły również doskonałą okazję do integracji uczniów jako grupy. Wspólne wyjazdy, zadania zawodowe oraz aktywności kulturalne sprzyjały budowaniu relacji, rozwijaniu umiejętności pracy zespołowej i wzajemnemu wsparciu. Dzięki temu uczestnicy mogli nie tylko zdobywać nowe kompetencje, ale także nawiązywać trwałe przyjaźnie.
Jest to kolejny z wyjazdów na praktyki zagraniczne, a następne planujemy w kolejnych latach. Do udziału w projekcie zapraszamy co roku uczniów klas IV, a informacji o projekcie udziela Pan Sylwester Strzelec, koordynator szkolny projektu.
1 maja obchodziliśmy 20-lecie obecności Polski w Unii Europejskiej
